Home

Założenia reżyserskie

Teatr świadomie prezentuje oszczędną formę (scenografię, kostiumy), którą zdolne są wykonać i w niej poruszać się dzieci słabowidzące. Najważniejszy jest młody człowiek i wiarygodność przeżycia scenicznego. Dynamika akcji, jej ruchliwość i zaskakująca zmienność, układy zdarzeń równoczesnych, wszystkie te zabiegi mają ujawnić witalność i spontaniczność dzieci. Obsada ról, często wynika ze świadomych wysiłków terapeutycznych. Na przykład: nieśmiała dziewczyna otrzymuje rolę szalonego bohatera, o wielkich ambicjach. Chłopiec, który nie posiada domu, potrzebę więzi rodzinnych wyraża na scenie. Spektakle podobnie jak prowadzące do nich próby zachowują konwencję zabawy, która nie prowokuje jedynie do śmiechu, ale refleksji i zadumy. Dużo pracy poświęcam indywidualnej pracy z aktorem, która ma umożliwić wiarygodne przeżycie roli. Słowo i muzyka stanowią podstawowy instrument teatralnej komunikacji.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s